Izdelki za pomoč pri alergiji na pršice, dermatološka kozmetika in pomlajevanje.

Kako lahko zdravo zdravo črevesje vpliva na celo telo

 

Koristne bakterije

V svojem telesu imate številne bakterije. V resnici jih imate več kot celic. Večina od njih je koristnih. Bakterije v vašem črevesju vam pomagajo prebavljati hrani, pa ne le to: delujejo v celem vašem telesu in so lahko koristne za vaše telesno in duševno zdravje.

 

 

 

Črevesni mikrobiom

Črevesje je domača baza za bakterije v vašem prebavnem sistemu. Tukaj pomagajo razcepljati hrano in spreminjati hranila v nekaj, kar lahko vaše telo izkoristi. Ko jim zmanjka hrane, prenehajo rasti. Torej boste imeli le to, kar potrebujete.

“Dobre” bakterije proti “slabim” bakterijam

V črevesnem mikrobiomu so “dobre” bakterije koristne ne le kot pomočniki pri prebavi. Pomagajo vzdrževati “slabe” bakterije pod nadzorom. “Dobre” bakterije se tako pogosto razmnožujejo, da škodljive vrste bakterij nimajo prostora za rast. Če imate v svojem črevesju zdravo razsmerje med “dobrimi” in “slabimi” bakterijami, se to imenuje ravnovesje.

 

Nezdravo ravnovesje

Študije so pokazale, da je večja verjetnost, če imate v svojem mikrobiomu preveč določenih slabih bakterij, za razvoj:

Strokovnjaki iščejo nove pristope k zdravljenju, kako uravnovesiti bakterije v črevesnem mikrobiomu.

Dobre bakterije in vaše srce

Nekatere vrste črevesnih bakterij  bi lahko bile del povezave, kako holesterol vpliva na bolezni srca. Če uživate živila, kot so rdeče meso ali jajca, te bakterije tvorijo snov, ki se v jetrih pretvori v TMAO (trimetilamin-N-oksid). TMAO lahko pomaga holesterolu, da se vgradi v vaše krvne žile. Raziskovalci preučujejo naravno snov, imenovano DMB, ki jo najdemo v olivnem olju ali olju iz grozdnih pešk. Menijo, da bi lahko preprečila vašim bakterijam tvorbo TMAO.

 

Črevesne bakterije in vaše ledvice

Preveč TMAO lahko vodi tudi  v kronično ledvično bolezen. Ljudje s to boleznijo se ne morejo znebiti TMAO, kot bi se morali. Poleg tega lahko to vodi tudi v bolezni srca. Po mnenju raziskovalcev je možno, da lahko preveč TMAO v prvi vrsti vodi v kronično ledvično bolezen.

Črevesne bakterije in vaši možgani

Vaši možgani pošiljajo sporočila celemu vašemu telesu. Raziskovalci verjanejo, da jim vaše črevesne bakterije lahko odgovarjajo. Študije kažejo, da lahko ravnovesje bakterij v črevesnem mikrobiomu vpliva na čustva in način, kako vaši možgani obdelajo informacije iz čutil, kot so vid, sluh, vonj ali tip.

Znanstveniki sumijo, da lahko spremembe tega ravnovesja vplivajo na stanja, kot so avtizem, anksioznost in depresija, pa tudi kronična bolečina.

Črevesne bakterije in debelost

Nezdravo ravnovesjev vašem črevesnem mikrobiomu lahko povzroča navzkrižne signale iz vaših možganov glede občutka lakote ali sitosti. Raziskovalci menijo, da morda obstaja povezava z žlezo epifizo: Le-ta tvori hormone, ki pomagajo uravnavati vaš apetit. Epifiza lahko vpliva tudi na ravnovesje bakterij v vašem črevesju. V nekaterih študijah zdravljenja debelosti raziskujejo to povezavo.

 

Ali lahko spremenite svoje črevesne bakterije?

Svoj črevesni mikrobiom dobite z rojstvom, okolje pa nato vpliva nanj, ko rastete. Na črevesni mikrobiom vpliva tudi vaša prehrana. Zato je lahko različen in odvisen od tega, kje živite – in zakaj lahko to ravnovesje spreminjate.

 

Mlečnokislinske bakterije (probiotiki)

Najdemo jih v nekaterih živilih – to so “dobre” bakterije, podobne tistim, ki jih že imate v črevesju. Lahko jih dodate bakterijam v vaših prebavilih in tako pripomorete k ohranjanju ravnovesja. A vse niso enake. Vsak sev deluje na svoj način in lahko različno vpliva na vaše telo.

 

Kako lahko pomagajo mlečnokislinske bakterije 

Okrepijo lahko vaš imunski sistem. Lahko okrepijo tudi vaše želodčno-črevesno zdravje, zlasti če imate sindrom razdražljivega črevesja. Nekatere mlečnokislinske bakterije lahko pomagajo tudi olajšati simptome alergije in pri laktozni intoleranci. A ker je naš mikrobiom edinstven, je tudi njihovo delovanje odvisno od posameznika. Raziskovalci zato menijo, da bo potrebnih še več raziskav.

 

Viri mlečnokislinskih bakterij

Mlečnokislinske bakterije najdemo v mlečnih izdelkih, kot so jogurt in zrele vrste sira. Preverite deklaracijo glede živih kultur bakterij, kot so bifidobakterije in laktobacili. Te so tudi v fermentirani zelenjavi, na primer v kislem zelju, in v vloženi zelenjavi, kot sta čebula in kornišoni.

 

Prebiotiki

Prebiotiki so vir hrane za mlečnokislinske bakterije (probiotike). Vašemu telesu lahko pomagajo bolje absorbirati kalcij, poleg tega spodbujajo rast koristnih bakterij v vašem črevesju. Najdete jih v sadju in zelenjavi, kot so:

 

V telo jih lahko vnesete tudi z živili iz polnozrnate pšenice.

Sinbiotiki

Probiotiki lahko spodbudijo rast dobrih bakterij, prebiotiki pa so hrana za probiotike. Kombinacija prebiotikov in probiotikov je sinbiotic. Zamisel je, da tako pomagamo dlje živeti probiotikom. Sinbiotsko kombinacijo si lahko pripravite tako, da zmešate banano in jogurt ali zmešamo opečene beluše s tempehom.

 

Kako še lahko spremenimo črevesni mikrobiom

Tudi drugi načini, kako spremeniti črevesni mikrobiom, in ga uravnovesiti. Možna je na primer fekalna transplantacija (poteka natančno tako, kot se sliši). Pri metodi, ki se imenuje  transkranialna magnetna stimulacija (transcranial magnetic stimulation (TMS))  se z napravo, položeno na lasišče, spodbuja možgane in spreminja črevesne bakterije. Zdi se obetavna metoda za zdravljenje debelosti.

 

Povezani izdelki

Pomoč pri uravnavanju teže
Urejena prebava

Močan imunski sistem

 

 

 

 

 

 

 

 

MIKROBIOTA VITKOST                            MIKROBIOTA PREBAVA                      MIKROBIOTA INTIMA                          MIKROBIOTA IMUNOST

Mlečnokislinske bakterije:                          Mlečnokislinske bakterije:                    Mlečnokislinske bakterije:                      Mlečnokislinske bakterije:

16 sevov, 32 milijard CFU*                        16 sevov, 28 milijard CFU*                     3 sevi, 15 milijard CFU*                        16 sevov, 30 milijard CFU*

+ inulin + krom + kola                                + kumina + L-glutamin                      + brusnica + cimet + vit. B2                   + vit C + cink + ameriški slamnik

*CFU = kolonijskih enot ob proizvodnji