Probiotiki in njihovih 8 zdravstvenih koristi | Top Medicus

Izdelki za pomoč pri alergiji na pršice, dermatološka kozmetika in pomlajevanje.

Probiotiki in njihovih 8 zdravstvenih koristi

Kaj so probiotiki?

Probiotiki so živi mikroorganizmi, ki jih lahko v telo vnesemo s fermentiranimi živili ali s prehranskimi dopolnili.  

Vedno več študij dokazuje, da je ravnovesje ali neravnovesje bakterij v vašem prebavnem sistemu povezano s splošnim zdravjem ali z boleznijo.

Probiotiki spodbujajo zdravo ravnovesje črevesnih bakterij in so povezani s širokim spektrom koristi za zdravje. Mednje sodijo korist za hujšanje, urejeno prebavo, delovanje imunskega sistema …

Sledi pregled ključnih koristi za zdravje, povezanih s probiotiki:

1. Probiotiki pomagajo uravnovesiti koristne bakterije v vašem prebavnem sistemu 

Probiotiki vključujejo »dobre« bakterije. To so živi mikroorganizmi, ki so lahko koristni za zdravje, če jih uživamo s prehranskimi dopolnili ali s probiotičnimi živili.

Koristi za zdravje so rezultat sposobnosti probiotikov, da obnovijo naravno ravnovesje črevesnih bakterij.

Neravnovesje pomeni, da imamo v črevesju preveč slabih bakterij in premalo dobrih. Lahko je posledica bolezni, zdravil (antibiotikov), neustrezne prehrane …

Posledice so lahko prebavne motnje, alergije, težave z duševnim zdravjem in druge.

Probiotiki so v fermentiranih živilih ali jih jemljemo v obliki prehranskih dopolnil. Še več – za večino ljudi so varni.

POVZETEK: Probiotiki so živi mikroorganizmi. Če jih v telo vnašamo v ustrezni količini, lahko pomagajo obnoviti naravno ravnovesje dobrih bakterij. Posledice so boljše splošno zdravje.

2. Probiotiki lahko pomagajo preprečevati in zdraviti drisko 

Probiotiki so splošno znani po svoji sposobnosti, da lahko preprečijo drisko ali jo zmanjšajo.

Driska je pogost neželeni učinek jemanja antibiotikov. Pojavi se, ker antibiotiki negativno vplivajo na ravnovesje med dobrimi in slabimi bakterijami v črevesju.

Več študij kaže, da je jemanje probiotikov povezano z zmanjšanjem tveganja za drisko, povezano z jemanjem antibiotikov.

V neki študiji so raziskovalci ugotovili, da jemanje probiotikov za 60 % zmanjša okužbo s C. difficile (CDAD).

Probiotiki lahko pomagajo tudi pri drugih oblikah driske, ki niso posledica jemanja antibiotikov.

Obsežen pregled 35ih študij je pokazal, da lahko določeni sevi probiotikov skrajšajo trajanje driske za povprečno 25 ur.

Probiotiki torej zmanjšajo tveganje za »potovalno« drisko.

Učinkovitost variira in je odvisna od vrste in odmerka probiotikov, ki jih jemljemo.

Sevi, kot so Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus casei in kvasovka Saccharomyces boulardii, so najpogosteje povezani z zmanjšanjem tveganjem za drisko.

POVZETEK: Probiotiki lahko zmanjšajo tveganje in resnost driske, ki je posledica različnih vzrokov.

3. Prehranska dopolnila s probiotiki izboljšajo nekatera duševna zdravstvena stanja 

Vedno več je študij, povezanih z zdravjem črevesja in razpoloženjem in duševnim zdravjem. 

V študijah na živalih in ljudeh so ugotovili, da lahko prehranska dopolnila s probiotiki izboljšajo nekatere duševne zdravstvene motnje.

Pregled 13ih zanesljivih virov študij na ljudeh je pokazal, da lahko jemanje prehranskega dopolnila s sevi Bifidobacterium in Lactobacillus od 1 do 2 mesecev izboljša anksioznost, depresijo, avtizem, obsesivno-kompulzivne motnje (OCD) in spomin.

V neki študiji so 6 tednov spremljali 70 delavcev v kemični industriji. Tisti, ki so zaužili 100 g probiotičnega jogurta na dan ali vzeli kapsulo s probiotikom, so bili na splošno bolj zdravi, imeli so manj težav z depresijo, anksioznostjo in stresom.

Koristi so opazili tudi v študiji, v kateri je sodelovalo 40 bolnikov z depresijo.

Jemanje prehranskega dopolnila s probiotikom 8 tednov je zma njšalo raven depresije ter znižalo raven C-reaktivnega proteina (vnetnega markerja) in raven hormona insulina – v primerjavi s tistimi, ki niso jemali probiotika.

POVZETEK: Raziskave kažejo, da lahko jemanje probiotikov izboljša simptome duševnih zdravstvenih motenj, kot so depresija, anksioznost, stres in spomin.

4. Določeni sevi probiotikov lahko pomagajo ohranjati zdravje vašega srca 

Probiotiki lahko pomagajo ohranjati zdravje vašega srca, saj pripomorejo k zniževanju LDL (»slabega«) holesterola in krvnega tlaka. 

Določene bakterije, ki tvorijo mlečno kislino, lahko pripomorejo k zmanjšanju holesterola, saj ga razgradijo v črevesju.

Žolč, ki je naravna tekočina, večinoma iz holesterola, pripomore k prebavi. Z razgradnjo žolča lahko probiotiki preprečijo reabsorpcijo v črevesu, kjer bi lahko vstopil v kri kot holesterol.

POVZETEK: Probiotiki lahko pripomorejo k zaščiti srca, saj zmanjšajo ravni »slabega« LD holesterola. Pripomorejo tudi k zmernemu zniževanju krvnega tlaka.

5. Probiotiki lahko zmanjšajo resnost določenih alergij in atopijskega dermatitisa 

Starejše raziskave kažejo, da lahko določeni sevi probiotikov zmanjšajo resnost atopijskega dermatitisa pri dojenčkih in otrocih. 

Povezava med probiotiki in zmanjšanjem teže atopijskega dermatitisa je še vedno šibka, potrebnih bo še več raziskav.

POVZETEK: Probiotiki lahko zmanjšajo tveganje in resnost določenih alergij, kakršen je atopijski dermatitis pri otrocih. Vsekakor pa bo potrebnih še več raziskav.

6. Probiotiki lahko pripomorejo k zmanjšanju določenih prebavnih motenj 

Mnogi ljudje trpijo zaradi vnetne črevesne bolezni, ulceroznega kolitisa in Chronove bolezni.  

Določeni tipi probiotikov iz sevov Bifidobacterium in Lactobacillus pripomorejo k izboljšanju simptomov pri ljudeh z zmernim ulceroznim kolitisom.

Zdi se, da imajo probiotiki malo vpliva na simptome Chronove bolezni.

Vsekakor pa so lahko probiotiki koristni pri drugih črevesnih boleznih. Zgodnje raziskave kažejo, da bi lahko pripomogli k lajšanju simptomov sindroma razdražljivega črevesja.

POVZETEK: Probiotiki lahko pripomorejo k zmanjšanju simptomov črevesnih motenj, kot so ulcerozni kolitis, sindrom razdražljivega črevesja in nekrotizirajoči enterokolitis.

7. Probiotiki lahko pripomorejo h krepitvi vašega imunskega sistema 

Starejše raziskave kažejo, da jemanje probiotikov zmanjša verjetnost in trajanje okužb dihalnih poti. 

Probiotic Lactobacillus crispatus dokazano zmanjša tveganje za vnetje urinarnega trakta pri ženskah za do 50 %.

Zagotovo pa bo potrebnih še več raziskav, da bodo znanstveniki odkrili povezavo med probiotiki in imunostjo. 

POVZETEK: Probiotiki lahko pripomorejo h krepitvi vašega imunskega sistema in k zaščiti pred okužbami.

8. Probiotiki vam lahko pomagajo shujšati in zmanjšati trebušno maščobo 

Probiotiki lahko pripomorejo k zmanjšanju telesne teže preko številnih različnih mehanizmov.

Nekateri probiotiki, na primer, preprečuje absorpcijo maščob v prebavni trakt. Zato se maščoba izloči iz telesa z blatom in se ne kopiči v telesu.

V neki študiji je prehransko dopolnilo s sinbiotikom povečalo število črevesnih bakterij, povezanih s pozitivnimi koristmi za zdravje, zlasti Bifidobacterium in Lactobacillus. Zdi se tudi, da povečuje bogastvo črevesne mikrobiote in povečuje številčnost potencialno koristnih mikrobnih vrst.

Potrebnih bo še več študij za pojasnitev povezave med probiotiki in telesno težo.

POVZETEK: Določeni probiotiki lahko pripomorejo k zmanjšanju telesne teže in trebušne maščobe. Ugotovljeno je tudi, da so določeni sevi povezani z naraščanjem telesne teže.

Najboljši način, kako se »okoristiti« s probiotiki 

Probiotike lahko vnsete v telo z uživanjem ustreznih živil ali z jemanjem prehrnaskih dopolnil. 

Če želite kupiti prehranska dopolnila s probiotiki, najdete vrhunska na naši spletni strani. 

Žive probiotične kulture pogosto najdemo v fermentiranih mlečnih izdelkih, kot so jogurt in mlečni napitki. Mlečnokislinske bakterije vsebujejo tempeh, miso, kefir, mikči, kislo zelje in nekateri sojini izdelki.

Probiotike lahko jemljete tudi kot prehranska dopolnila v obliki tablet, kapsul ali praškov, ki vsebujejo bakterije v suhi obliki. Upoštevajte, da lahko nekatere probiotike uniči želodčna kislina preden sploh dosežejo debelo črevo – kar pomeni, da ne boste imeli od njih nobenih koristi.

Če želite, da vam bodo probiotiki koristili na katerega od zgoraj opisanih načinov, jih morate uživati v ustrezni količini. Večina študij kaže, da so probiotiki koristni, če vsebujejo od 1 do 100 milijard živih organizmov ali kolonizirajočih enot na dan (CFU = Colony Forming Units)

Prednosti naših prehranskih dopolnil Biocyte s probitiki so visoka vsebnost živih mikrorganizmov ob proizvodnji (CFU). Tablete so zaščitene pred svetlobo in vlago. Gre za posebne troslojne tablete, ki se ne razgradijo v želodcu, ampak šele v debelem črevesu. Tako pridejo probiotiki natančno tja, kamor morajo, da vam lahko koristijo. Tudi vsebnik je poseben, s trojno steno, da nudi optimalno zaščito za probiotike. Naslednja prednost je kombinacija različnih sevov probiotičnih bakterij. 

Prebavo si lahko izboljšate z našimi izdelki